蘑菇人

跳转至: 导航搜索
蘑菇人
文件:蘑菇人.png
属性数据
类型 NPC
AI类型 Passive
最大生命 250
防御力 15
击退抗性 50%
内部 NPC ID160
模板:Translation projects
Nurse.png
这是一个城镇 NPC。他可能需要一间 房屋 才会出现。
此页面是关于NPC的。不要与松露蠕虫Shrimpy TruffleScaly Truffle混淆。

蘑菇人(Truffle)(也叫松露人)是一个销售各种蘑菇主题物品的困难模式NPC。 为了使松露入住,在困难模式时,必须有一个空的房屋在一个地表蘑菇生物群落中(或附近)。地表蘑菇生物群系必须由玩家手动创建,并且不会自然生成。 需要100块蘑菇草地或蘑菇植物。

Desktop only.png当受到敌人的威胁时,松露会发射蘑菇孢子,徘徊在空气中并造成伤害。

售卖物品[编辑 | 编辑源代码]

出售物品

出售物品 售价 购买条件
Mushroom Cap.png 蘑菇帽 2 Gold Coin 任何时刻
Strange Glowing Mushroom.png 奇异发光蘑菇 45 Gold Coin 任何时刻
Dark Blue Solution.png 深蓝溶液 25 Silver Coin 任何时刻
Mushroom Spear.png 蘑菇长矛 70 Gold Coin 在任意一个机械boss被击败后。
Hammush.png 蘑菇锤 40 Gold Coin 在任意一个机械boss被击败后。
Autohammer.png 自动锤炼机 1 Platinum Coin 世纪之花被击败后

成就[编辑 | 编辑源代码]

Achievement It Can Talk.png 它能说话?!"在蘑菇群落里建造一栋房屋并让松露人住进来。"
Have a Truffle move into a house created in the Mushroom Biome. Desktop only.png

  • 如果其他NPC等着入住, 他们将在蘑菇人入住前入住在蘑菇生物群落的房子 。如果你想生成蘑菇人, 先确保尚未入住的其他NPC有充足的房子。 即使在建造满足所有建筑要求的房子后,它仍然可能是“无效的房屋”; 这可能是因为有太多的腐化血腥在房子下面,这意味着你必须挖掘或净化它。
  • 松露是男性,有机会被国王雕像传送。
  • 松露不能搬迁到一个在非地表蘑菇生物群落的房屋,但可以移动到另一个在表面蘑菇生物群落的不同房屋。 试图将他移动到一个无效的房子会给出错误消息,“这个房屋不满足要求”。

名字[编辑 | 编辑源代码]

蘑菇人可能有这些名字:

  • Agaric
  • Amanita
  • Chanterelle
  • Cremini
  • Enoki
  • Maitake
  • Morel
  • Muscaria
  • Porcini
  • Reishi
  • Shiitake
  • Shimeji

对话[编辑 | 编辑源代码]

  • "There's been such a huge rumor that's being spread about me, 'if you can't beat him, eat him!'"
  • "As if living underground wasn't bad enough, jerks like you come in while I'm sleeping and steal my children."
  • "You haven't seen any pigs around here have you? My brother lost his leg to one."
  • "I tried to lick myself the other day to see what the big deal was, everything started glowing blue."
  • "Everytime I see the color blue, it makes me depressed and lazy."
  • "I don't know the 'Truffle Shuffle', so stop asking!"

When Clothier is present:

  • "Everyone in this town feels a bit off. I woke up to [name of clothier] chewing on my foot last night."

When Witch Doctor is present:

  • Mobile only.png"Why does [Name of Witch Doctor] keep trying to cram me into a cauldron?"

When Dryad is present:

  • "Between you and me, [Name of Dryad] is the only one I trust. She is the only one here who hasn't tried to eat me or use me in a potion."

During a Party

  • "I would have invited everyone to party in my home, but there's not mushroom."

小贴士[编辑 | 编辑源代码]

  • All of his names are types of mushroom or toadstool.
  • He is the only NPC that requires a specific biome to live in.
  • The quote "You haven't seen any pigs around here have you? My brother lost his leg to one." is a reference to the historical use of pigs to locate truffles.
  • The quote "As if living underground wasn't bad enough, jerks like you come in while I'm sleeping and steal my children." is a reference to players exploring mushroom biomes and collecting Glowing Mushrooms.
  • The quote "I don't know the 'Truffle Shuffle', so stop asking!" is a reference to the movie, "The Goonies".
  • The quote "I tried to lick myself the other day to see what the big deal was, everything started glowing blue." references the use of mushrooms as a recreational drug.

  • 1.2.4: Fixed bug where Truffles had a hole in his shop if you didn't meet a requirement.
  • 1.2.3: Now requires a mechanical boss to be defeated before selling the Mushroom Spear.
  • 1.2: Introduced.